Varför så få besökare?

Varför får jag så få besökare? Låt mig förklara!

november 4, 2018 Av Johan Mårtensson

BESÖKARE

Oavsett om du är ett företag som har en hemsida eller en privatperson som sköter om sina egna sociala kanaler (blogg o.s.v) så handlar det om att locka trafik och intresse till sin produkt.

SER NI? Locka intresse till er produkt! Jag men det är ju en självklarhet att man skall göra det eller hur?

Låt mig förklara!

Själva meningen att locka publik eller kunder det förstår alla men varför gör ni inte det då?

Att skriva t.ex vi är en målare som kan hjälpa dig med att måla hör av dig. Eller en bloggare som börjar, min dag har varit att jag har köpt bröd och druckit en kopp kaffe.

Vem vill läsa det? INGEN VILL LÄSA DET!

Du har enbart ett fåtal sekunder att locka kunden eller personen att vara intresserad av ditt content. Ditt content är ju beroende vad det är du gör som t.ex då en målare eller en bloggerska.

CONTENT IS KING!

Anta aldrig, ALDRIG att ditt content är så starkt att det räcker med att du skriver en punkt. Visst om du är Pablo Picasso så kan du sälja den tavlan för 100 miljoner eller om du är Kim Kardashian kan du sälja använda underkläder till miljoner.

Vi pratar inte ens om en promille av människorna som når till den statusen, inte ens en promille av en promille.

Därför handlar det om att göra dom sakerna du gör, genuina och bra. Alltså att ditt content är bra.

SENARE

Om du skriver bra texter och har bra bilder som en bloggare kommer du automatiskt locka mer trafik till din blogg. Du har 2 rader och en bild som du kan göra att din blogg står ut, gör det varje gång. Inte bara var tredje utan du behöver tänka efter lite innan du publicerar.

Sedan behöver din blogg även gå i en röd linje med vad det du vill den skall handla om. Så om du verkligen hittar en stor publik och dom vill gå tillbaka och läsa dina äldre inlägg, att dom följer samma tråd.

Som företagare har du samma problematik för att nå igenom bruset. Du har din SEO titel och din meta beskrivning (om vi talar om sökmotoroptimering) som  gör att ditt företag sticker ut emot alla andra.

Sociala medier fungerar det precis som vilken bloggare som helst. Du har en säljande text och sedan en bild.

Ditt digitala content fungerar som “ränta på ränta-effekten”. Du har en snöboll som rullar ner för ett berg, den rullar snabbare vid ett bra content och blir större. Det är därför man säger att content is king.

Vad som just definieras som ett bra content det är givetvis nyckeln till att lyckas. Hittar du algoritmen på den ekvationen så kommer du bli störst. Det vanligaste som alla säger med tusentalsföljare är:

  1. Content is king
  2. Följ din röda tråd
  3. Bjud på dig själv

 

Min egen kanal

Om vi tar min facebook kanal som är relativt stor, så följer den näringslivet hela tiden. Absolut så bjuder jag på mig själv ibland och det är en viktigt del i sin närvaro, att man faktiskt inte alltid tar sig själv på för stort allvar.

FÖRELÄSNING Träning ger färdighet, min kära son har hjälpt med få ihop en publik.Tyvärr kantas föreläsningen av smutskastning som jag helt enkelt i efterhand, tar avstånd ifrån.

Publicerat av Johan "Moderjohan" Mårtensson Lördag 3 november 2018

Som alltid svarar jag på dom flesta frågor, dra iväg på min facebook eller kommentera bloggen.

Hoppas eder Söndag blir kanon!

//Johan “Moderjohan” Mårtensson