Tvinga er inte till inlägg i sociala medier för det kan bli så himla fel och förstöra för dig. Missa inte det faktum att i de större kanaler så finns det flera människor som jobbar.
Om du agerar själv i dina kanaler finns det alltid en risk, en stor risk att du gör inlägg som agerar i ett negativt syfte för dig och din egen kanal.
LÅT MIG FÖRKLARA
Ni har hört att det tar år att bygga en relation men det tar sekunder att förstöra den?
Det talspråket i det digitala gör att ens följare kan sluta följa din kanal efter ett felaktigt inlägg.
Det är inget konstigt med det då man är ute efter en viss typ av content men så försvann det bara, du bara bytte inriktning. Du menade kanske inte att göra det men det blev så ändå.
T.ex en liten butik som är kända för smycken börjar sälja bilbatterier för att man tror det ger en snabb ekonomiskt vinst. Eller att en bloggare/bloggerska börjar skriva om tillverkning av kretskort när man följer mer vardagshändelser.
JAG VÄLJER
Absolut är det så att du själv väljer själv. Jag bestämmer över min egen kanal, jag ni känner till dom orden helt säkert.
Ingen som säger annat men man löper en stor risk att tappa sina följare eller att människor helt enkelt tappar intresset.
Att ”spamma” ut inlägg med dåligt content kommer straffa sig. Det är jag helt övertygad om, om man inte agerar i sin kanalsbästa kommer du få ett negativ feedback. Det är lite som att agera emot sitt eget företag som företagare, det syns snabbt på resultatet.
VAR ALLTID SANN
Mina egna kanaler är uppbyggda på det sättet att andra skall kunna få något utbyte med att få vara med. Bra filmer och inlägg där diskussioner och framåtanda, träffas.
Podcast med allmännytta för företagande personer eller intresse för näringslivet är i fokus.
Blir det tolkat på det sättet? Det kan ja aldrig säga att andra ser det så. Men det är det jag arbetar efter, gör du saker efter en röd tråd kommer det synas. Du kommer nå fram med ditt budskap.
Så helt enkelt, tror ni en sak. Håll er sanna på er väg och helt enkelt kämpa på!
Vid pennan Johan ”Moderjohan” Mårtensson
Omsättning – Samarbete – Framgång – Entreprenör podd – Annonsering – Digital Marknadsföring – Poddradio – Moderaternas viktigaste frågor – Moderaterna Lerum – Yttrandefrihet – Lag och ordning – Näringsliv
Det er sårbart å være på nett
det är väldigt sårbart att vara online. Om man tar med sig det så formar man nog sina inlägg bättre.
Ett väldigt tänkvärt och bra inlägg! Personligen får jag snabbt bekänna att min lilla och ganska nya blogg bara skrivs i ett slags rekreations-/nöjessyfte än så länge, och jag har inte valt någon väg att gå med den. Vissa saker känns jättelogiska, som t ex att det inte passar sig så bra för smyckesbutiken att börja saluföra bilbatterier. Men så kommer man till vad som är bra och mindre bra content. Man kan ju t ex tro att man har gjort något bra, men det kanske inte är så bra som man tror. Eller så kanske det är bra, men träffar fel målgrupp (tänker främst på en blogg). Det är mycket att tänka på! 🙂